Hem iniciat el segon trimestre amb el descobriment de les lletres. És cert que fins al moment, hi ha infants de classe que ja s'havíen fixat en elles, d'altres, en canvi comencen a fer-ho ara i per això, ens volem posar en marxa en el coneixement de les lletres junts.
Quina és la millor manera de començar a conèixer les lletres? Doncs partint d'aquella lletra que per nosaltres, és més significativa, la del nostre nom!
Aquesta setmana, aprofitant que hem tingut el projecte d'identitats d'en Luca, hem posat l'ull en la lletra "L". La presentem als nens i nenes i els demanem si la coneixen i com es diu. Entre tots descobrim que és una lletra i es diu "ele". Ara bé, "quin soroll fa aquesta lletra?" "lllllllllll" faig jo, dient el fonema que identifica el so de la lletra i ells i elles repeteixen. I després d'això, els faig una pregunta: "per dir lllll tenim la boca oberta o tancada?" Ho fan i diuen "obertaaaa!".
En aquell moment presentem als petits i petites components del Cel unes lletres molt divertides. Alguns ja identifiquem alguna: "la A de mi mamá (Ana)", "la A de mi amiga Alexia", "la de mamá". I "com sona la lletra eme?" "mmmmm" fem tots junts. "I per fer la mmmm tenim la boca oberta o tancada?" Repeteixen el so i diuen: "tancada".
Després d'això, busquem quins companys comencen per la lletra "l" a part d'en Luca. En Leo i en Lionel també comencen igual. L'escrivim i observem que sí que és la mateixa lletra. També practiquem una mica la lletra "L" i formem el nom d'en Luca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada