Com sabeu, des de fa unes setmanes hem començat a treballar l'hivern. Així com vàrem fer amb la tardor i les fruites carnoses típiques d'aquella època, també ho hem començat a fer amb les de l'hivern. I què hi ha més típic que una bona taronja a l'hivern. A més, tenim la sort de poder agafar-les ben a prop nostre, al pati dels tarongers de primària.
El primer que vàrem fer va ser anar a cercar les taronges, on ens vàrem trobar que la classe dels amics i les amigues (3 anys A) també havien anat. Desprès vàrem tenir una conversa i vàrem parlar de fer suc de taronja. Per això, necessitàvem uns materials específics i l'endemà ja el teníem: ganivets, plats, gots, i el que és més important un espremedor.
Després d'una demostració de com es fa el suc de taronja (no us perdeu les seves cares de curiositat en aquest moment), vàrem posar aquesta nova proposta al microambient de joc simbòlic (cuineta). I al llarg de la setmana aquells nens i nenes que volien fer suc de taronja han pogut fer-ho triant aquest microambient.
Voleu veure com ha estat el procés?
Al llarg de la setmana, hem anat fent el suc de taronja amb les taronges del pati, fins que un dia na Isa es va presentar a l'escola amb una bossa plena de més taronges. Ens va dir que eren per repartir entre les dues classes de 3 anys, voleu veure com hem aconseguit repartir-les de forma equitativa per les dues classes?
Primer hem agafat dos cèrcols (dels que tenim a la sala de psico) i en ells hem posat les fotos de n'Almudena, tutora de la classe dels amics i les amigues, i una meva com tutora de la classe del Cel. D'aquesta manera ens era més fàcil relacionar quines eren per ells i quines per nosaltres.
Després de preguntar com les podíem repartir i que alguns i algunes diguessin que unes per ells i altres per nosaltres, vaig col·locar moltes a un dels cèrcols i molt poquetes a l'altre... Mireu com va ser la seva reacció!
Heu observat el moment en el que dic: "pobre Almudena que té molt poquetes?" Noteu com es fa el silenci? Aquest silenci és perquè se'ls ha creat un conflicte cognitiu: quedar-nos nosaltres amb moltes i ells amb poques no està bé, i ho saben. Per això, es queden pensant-ho, tot i que nosaltres en teníem més en aquell moment.
Per sort, hem arribat a la solució entre tots i totes.
Com heu vist, amb aquest senzill exercici hem treballat aspectes logicomatemàtics com el compteig, les quantitats (moltes, poques o iguals), o la repartició/divisió d'una forma senzilla i adaptada a la seva edat. A més, ha estat molt significatiu perquè ho hem fet amb objectes (les taronges) que tenen un significat per nosaltres.
Després d'això, ens hem guanyat el suc de taronja tan bo que ens hem begut!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada